Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 3 april 2012

Orolig

Obehag i kroppen... en svag ångestvibration i mina ådror. Kan inte riktigt sätta ord på känslorna, men det är ju så det brukar vara. Har nyss lagat morgondagens matlåta till sambon, kände mig inte speciellt pepp på det innan, men försöker att avlasta honom lite nu när han fortfarande inte mår på topp. Han har svårt att sova nu också och är fortfarande väldigt trött. Han har sagt att han känt sig konstig i kroppen de senaste två dagarna, genast blir jag väldigt orolig för honom.. men förhoppningsvis är det bara för att han inte kunnat sova så mycket..

Jag har verkligen insett vilken klippa han är för mig annars. Jag har kunnat luta mig mot honom till 100% så snart det har varit något. Jag har också insett att jag kanske inte ska lägga över för mycket av mina problem på honom, jag märker ju själv hur det suger av energin när ens andra hälft inte mår helt bra. Nu när jag har bloggen får jag ut mycket av mina tankar, min oro och min ångest här inne.. därför har vi också haft mycket mer roligt tillsammans här hemma när vi har kunnat fokusera på andra saker tillsammans.

Vet inte om jag ska ta en Atarax eller om jag ska låta bli... Jag kan ju stå ut med det här, men borde jag det? Vad är egentligen bäst för mig? Att ta en tablett och bli av med ångesten eller att klara av att stå ut med ångesten? Det känns ju så dumt att må dåligt när jag bara kan ta en tablett för att må bra, men samtidigt vill jag inte behöva mediciner... Nej, jag ska klara mig utan Atarax denna gång. Lägger mig och glor på TV till ögonlocken väger bly.


1 kommentar:

  1. Strongt gjort att du inte tog en tablett!
    Att kunna stå ut när det är svårt är starkt <3

    SvaraRadera