Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 4 april 2012

Vilka är ni?

Idag har jag haft över 100 besökare här inne på bloggen, och det är ungefär så det brukar se ut här... men ni är få som kommenterar och skriver till mig och jag blir väldigt nyfiken på vilka ni är. Kan inte alla som läser här inne bara skriva en rad eller två som kommentar till detta inlägg? Man får vara anonym!

Hur har du hamnat här?
Varför läser du min blogg?
Vad tycker du om att läsa om här inne?

Kramar /Jenny

13 kommentarer:

  1. Jag har kommenterat tidigare, men skriver lite nu med. =)
    Jag hamnade här genom att googla på ångest+blogg.

    Jag läser din blogg för att jag också har ångest som jag kämpar för att bli fri från.

    Jag blir peppad av att läsa din blogg. Känner igen så otroligt mycket från hur mitt eget liv med ångest ser ut. Innan jag hittade hit kände jag mig väldigt ensam med ångest. Nu har jag förstått att det är en otroligt vanlig åkomma, som vi INTE ska skämmas över!

    Tack för en inspirerande och uppmuntrande blogg!

    Kram,
    G

    www.rensapavinden.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej G! Tack för att du tog dig tid att svara. Jag blir glad när jag hör att denna blogg peppar dig, det är nog det finaste betyget en blogg i denna genre kan få! Kram

      Radera
  2. * Jag hittade hit via Hjärnkoll.se
    * Varför, jo jag blev nyfiken på nedräkningen av antalet dagar bort från ångest, 271 dagar kvar och jag måste ju se vad som händer efter det
    * Jag tycker om att läsa om ditt liv, din kamp, dina glädjeämnen, ja.. det du redan skriver om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att ha dig här Maria! Och jag följer ju också dig :-)

      Radera
  3. Jag hittade hit via Hjärnkoll.se Intressant blogg och kommer besöka dig fler gånger ha en fin dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är välkommen hit Maddis! Kul att ha dig här :-)

      Radera
  4. Hmm... Jag tror jag hittade hit via terapisnack men inte säker. Jag läser dig blogg för att den är lite annorlunda på det sättet att du skriver mycket om hur du försöker hitta lösningar på din ångest i stället för att skriva hur dåligt du mår. Förstå mig inte fel
    Jag tycker om att läsa om andras kamp mot ångest och livet och jag hittar en hel del tips om hur jag ska minska min egen ångest

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan nog stämma, jag nämnde nog min blogg där inne precis vid starten. Tack för din kommentar, blir glad att du uppfattar mig så för det är precis så jag försöker att tackla detta. Kram

      Radera
  5. Hamnade här för jag är måttlig hypokontriker och läste på om ångest precis och jag har alla symptom till det. Vilket känns skönt för nu kan jag försöka jobba med det. Lider av panikångestattacker, tror jag ska dö, inte kunna andas osv. oftast i samband med mat. Hittade din blogg via google och verkar lovande att jag nu följer dig! Jag behöver höra och få tips hur man ska tackla detta.

    Ha det fint.
    /william

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej William! Alla här har nog varit vid den punkt där du är nu, när man får den där AHA-upplevelsen och äntligen får ett svar på vad det är man är drabbad av. Du är välkommen hit och får gärna ställa frågor eller skriva om du behöver stöd längst vägen. Ska kika in på din blogg!

      Kram

      Radera
    2. Du hade visst inte någon blogg vad jag kunde se, tog bara det för givet när jag såg att ditt namn var länkat :-)

      Radera
  6. Länkade min gmail till din sida så jag kunde kommentera med mitt namn. ville inte vara anonym. Jo det var faktiskt lite skönt när jag fick denna AHA upplevelse. Alltså de senaste veckan har jag varit på sjukhuset för jag trodde min blindtarm var infekterad och jag kunde liksom inte lita på doktorerna. dessutom har jag haft massa fixidéer om mat och om min allergi ( i och med att jag är nötallergiker så gör ju inte saken lättare) Men Jag har en sambo som stödjer mig till 100% och är en otroligt stark individ som jag litar på. Ska verkligen tackla detta nu, få snacka med kurator osv. Men kul med din blogg. följer den nu och kollar igenom alla inlägg! Aha upplevelsen var verkligen stor när man läste på 1177 om ångest och man hade verkligen ALLA symtomer på just ångest. Så det är riktigt givande att läsa någon som tacklar sånt här också :)
    /Wille

    SvaraRadera
  7. Hej Jenny!

    Jag hamnade här pga en underbar tjej som heter Jenny :), som av en händelse hamnade på min blogg och skrev en kommentar till mig där! Inte visste jag då att hon skulle få en sån stor betydelse i mitt liv och på min väg till välmående. Hon blev min vän, mitt stöd i min kamp mot ångest. Hon kan aldrig ana vilket otroligt stöd hon är och har varit för mig dom senaste månaderna. Ingen annan förstår mig så väl som hon <3

    Därför har jag valt att följa hennes blogg om sin kamp mot ångesten och försöka stötta och vara en vän för henne.

    Jag vill läsa om precis det som skrivs här! Dina positiva tankar, dina erfarenheter, dina fina scrap-konstverk, ja ditt liv helt enkelt.

    Många kramar din (ångest)syster Anna

    SvaraRadera