Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

torsdag 5 april 2012

Påskhelg

Det gick åt skogen med mitt påskägg som jag hade målat, färgen jag hade använt vad inte den bästa så det såg inte alls bra ut när det torkat. Har istället lagt mitt krut på tårtan och den kommer att bli kanon. Har gjort i ordning dekorationer av marsipan och förberett fyllningarna (som blev hallonmousse och fluff gjort på marabou daim).

Nu har jag just slängt in lite lax i ugnen och på spisen kokar årets första färskpotatis, inte svensk men ändå. Ska plocka undan lite och dammsuga av inför imorgon. 10 personer blir vi på middagen och det känns okej eftersom att det bara är våra närmsta familjemedlemmar.

Skönt med påskhelg nu tycker jag. Det är en bra helg, för det finns liksom ingen press över den. Inte som jul eller födelsedagar när man har en hel massa krav på sig. Nu ska vi bara vara lediga tillsammans i fyra härliga dagar. Vad vi ska göra av dom har jag ingen aning ännu, och det känns riktigt skönt. Vi tar det som det kommer!

Vi har ett presentkort på en restaurang nere på stan, kanske kan det vara dags för en sådan exponering? Det är ett ställe där man i alla fall blir sittandes i två timmar innan man beställt, fått mat, ätit och betalat. Dessutom har jag fått stressmage typ 3 av 4 gånger som jag varit där. Ska bearbeta det lite i huvudet och sen får vi se om jag känner mig redo.

Önskar er alla en härlig påskhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar