Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 16 april 2012

Monday

Efter att ha sovit relativt gott i natt kände jag mig mycket bättre när jag vaknade. Har haft huvudvärk hela dagen, men det är inte så farligt mycket att jag inte kunnat genomföra min dag. Arbetet har gått bra och efter att jag kommit hem har jag badat, tittat på TV och lagat tacos. Har också fixat med lite papper till A-kassan som jag skjutit på allt för länge; Då är det extra skönt att få det gjort!

Dessutom känner jag mig så mycket med värdefull när jag jobbar en hel dag och faktiskt gör någon nytta för andra människor. Det är så underbart skönt att totalt släppa fokuset från sig själv.. och jag är SÅ glad att jag klarar av att göra det.

Nu skulle jag vilja sova en stund.. men det är ju typ det värsta jag skulle kunna göra inför kommande natt. Vid 21:30 sätter jag upp min gräns, då får jag sova! Började läsa lite i min bok när jag badade, och den har verkligen börjat spännande så jag tar nog och fortsätter med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar