Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

lördag 28 april 2012

Projektet ändras en aning...

Nu, kära vänner, är jag tillbaka på bloggen igen.. och min tanke är att nu ge er förklaring på min plötsliga bloggtorka. Den 17 april fick jag veta att ett litet litet frö ligger och gror i min mage. Ett frö som förhoppningsvis kommer att växa och gro för en lång tid framöver. Till självaste julafton beräknas det lilla fröet ha förvandlats till en bebis som är färdig att komma ut och leva med oss.

Vi hade inte planerat att bli gravida just nu, det vet ju ni som läst min blogg ett tag. Jag trodde att jag skulle bli rädd, orolig och panikslagen... men det blev jag inte. Istället känns det helt rätt och välkommet till tusen. Det gick inte att förbereda sig på hur det skulle kännas att få veta att jag faktiskt har ett annat liv inne i mig. Ett extra litet hjärta som slår... Vi är otroligt lyckliga och håller både tummar och tår för att allt ska gå bra nu.

Jag är nu i vecka 6 (5+4) och anledningen till att jag inte skrivit något här var såklart för att jag ville berätta för mina nära och kära först.

Att en hel graviditet skulle ingå i detta projekt trodde jag aldrig. Snacka om att allt tar en oväntad vändning! Jag  mår illa om dagarna, men än så länge är det inte värre än att jag kan hantera det utan att spy. Vad jag däremot inte kan hantera är effekten av alla hormoner i kroppen... tålamodet är inte stort, bergen är höga och dalarna djupa. Men i det stora hela svävar jag på små rosa moln och känner mig så otroligt lycklig.

Ångesten håller sig borta och det hoppas jag att den fortsätter att göra. Den 7 maj ska jag till min barnmorska och diskutera min medicin (den verkar dock vara en av de bästa om man nu måste äta medicin som gravid).

Den vändningen var ni inte beredda på va?!


5 kommentarer:

  1. Stort grattis till ert lilla pyre! Då jag varit gravid har alltid ångesten skött sig. Tror att det är för att man flyttar bort fokuset från sig själv. :-) hoppas du får en härlig och ångestfri graviditet!!!

    Det är fantastiskt när man börjar känna buffarna inifrån magen.

    Grattis igen!!!
    Kram,
    G
    Www.rensapavinden.blogg.se

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!! Jag förstod vad bomben skulle handla om, men att se det :D
    Hoppas nu allt går väl :-)

    SvaraRadera
  3. Oväntat, men såklart jättegrattis till er!

    SvaraRadera
  4. Men ååååååååååååååh! Guud va roligt! STORT grattis till er!

    SvaraRadera
  5. Har just hittat till din blogg,
    STORT GRATTIS till er :-D

    SvaraRadera