Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 1 april 2012

Utvärdering efter månad 3 av 12

Ännu en månad har redan passerat och en fjärdedel av mitt projekt är därmed avklarat. Denna månad har varit som en liten berg- och  dalbana; Jag har haft både toppar och dalar. Vissa dagar har jag känt mig helt "normal", om man nu kan uttrycka sig så, och vissa dagar har jag känt som att jag varit i en svacka igen.
Det jag kan konstatera är i alla fall att topparna blir allt fler och att dalarna inte blir lika djupa.

Jag skulle säga att det har varit två saker som har varit jobbigast denna månad:


1. Min födelsedag - Jag trodde inte att det skulle kännas så jobbigt som det gjorde. Förväntansångesten blev oerhört påtaglig och i början av dagen ville jag bara ställa in allt vad fikagäster hette. Inte förrän kvällen kom kunde jag känna mig mer avslappnad och klarade då till och med av ett pub- och biobesök. Men dagen tog på mina krafter och efteråt tar det sin lilla tid att återhämta sig.


2. Sambon blev sjuk - Den kvällen som vi åkte in på akuten var så otroligt jobbig. För första gången under våra sju år tillsammans fick jag se honom riktigt svar och blev själv tvungen till att vara stark. Så här i efterhand tror jag att det var en nyttig erfarenhet för mig även om jag självklart önskar att han inte behövt gå igenom det. Tack och lov för att han mår bättre igen!

Under månaden har jag också tagit många steg framåt! Jag har ju faktiskt gått på bio, haft tjejkväll här hemma, varit på en pub, gått på fotbollsmatcher, ätit middag borta... och dessutom har jag ju jobbat och riktigt njutit av det!

Under april månad kommer jag få mycket problem med apollenallergierna, redan nu får jag ta både tablett och ögondroppar varje dag... och då är det ännu bara en låg mängd pollen i luften. Min pollenallergi blir värre och värre för varje år som går.
Jag har inte så mycket planer inför månaden som kommer, tänkte ta det lite dag för dag och se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar