Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 11 april 2012

Den röda tråden

Sover mest hela tiden just nu. Det var lite svårt att somna i natt, men det gick också till slut. Idag gick jag en promenad med grannen till affären. Det är inte speciellt långt borta, men alltid brukar jag ändå ta med mig cykeln dit för att snabbt kunna ta mig hem om det behövs. Men idag glömde jag helt bort mig själv och gick dit utan cykel.. kom inte på det förrän jag var näst intill hemma igen.
Jag märker att alla dessa små framsteg peppar mig lite. När sambon kom hem skulle vi gå ut på stavpromenad i skogen och jag vågade mig på 5 km-spåret. Det är backe upp och backe ner mest hela tiden och tar ganska precis en timme för oss att ta oss runt. Jag var lite orolig innan... 

"Tänk om jag får panik när vi är där allra längst borta... tänk om stressmagen sätter fart... tänk om jag svimmar!", dessa tankar kom som ett brev på posten.... men jag slog bort dom fort. Vi trotsade också regnrusket och lerpölarna när vi gav oss ut. Och nu efteråt känner jag mig stolt. 

Dessutom hittade jag något i skogen som jag letat efter länge. DEN RÖDA TRÅDEN! Den ska ju vara bra att hitta har jag hört?! Nu är bara frågan vad jag ska göra med den? Hahaha...

Den röda tråden
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar