Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 10 april 2012

Rå-ångest

Fy fan för den här dagen. Jag skrev ju om mina mardrömmar från i natt... Klockan var närmre 12 innan jag vaknade (hade då sovit i 12 timmar). Låg och tittade på TV fram till kl 16:30 då jag gick och la mig igen. Sov fram till kl 19 och sen dess har jag haft rå-ångest. Kallsvettas, mår illa.. vill gråta.. Har försökt att pyssla lite, men det går inte.. Får ännu mer ångest när jag tänker på hur svårt det kommer bli att sova i natt. 

Ska försöka att fixa fram en film eller två som kan underhålla mig i natt om John Blund håller sig borta... Men först ska jag nog gå in i duschen och duscha kallt. Kallvatten är bra mot ångest om ni inte visste det. När jag har svåra panikattacker lägger jag mig alltid i badkaret med kallvatten från kranen. Det behöver inte bara vara kallvatten, men det ska vara svalkande. 

Känner att jag överandas i princip konstant just nu. Borde sätta mig och försöka meditera, men det känns ju fan helt omöjligt med den här känslan i kroppen. 

3 kommentarer:

  1. åh stackare, förstår att det måste kännas jobbigt. svårt att undvika att sova :( Styrkekram!

    SvaraRadera
  2. Förslag att testa: "spinning feelings".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aldrig hört talats om! Ska googla :-)

      Radera