Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 3 april 2012

Pollen

Idag är första dagen som pollen-allergin har varit riktigt jobbig. Trotts både allergitablett och ögondroppar är jag täppt i näsan och det rinner i mina ögon. Näsan kan jag stå ut med, men ögonen!! Imorgon är jag ledig och då ska jag gå osminkad hela dagen, mascara retar bara upp de redan uppretade ögonen. Hur ska denna vår bli egentligen när pollen-säsongen drar igång på riktigt?!

Har bara jobbat 4 timmar idag, men jag är lika trött som om jag hade jobbat 24. Sov middag i två timmar när jag kom hem och det var sjukt svårt att vakna till liv igen... hade gärna slumrat vidare, men då blir det nog en seg natt skulle jag tro.

2 kommentarer:

  1. Har hört att atarax, som du äter mot din ångest (så SJUKT imponerad att du bara äter dem :O..) är antihistamin liknande? Borde inte de hjälpa dig nu på våren då? :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det har du ju rätt i! Men känns ju lite dumt att behöva ta extra Atarax pga allergi :D Försöker att undvika dom så mkt som möjligt. Målet är ju ändå någonstans att kunna må bra utan mediciner (förstår att det inte är så när man har diagnoser som tex Borderline)... men man vill ju må så bra som möjligt med hjälp av så lite mediciner som möjligt :-)

    SvaraRadera