Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 10 april 2012

Mardröm

I natt har jag drömt mycket och så oerhört verkligt. Jag har blivit jagad, flera flera gånger har jag blivit jagad... Allt har utspelat sig i området där jag jobbade på mitt förra jobb. En väldigt otäck man var efter mig, och jag visste att han skulle mörda mig om han fick chansen. Vart jag än sprang och gömde mig så hittade han mig. Sprang omkring mycket i skogen, men så snart jag stannade så kom han igen.

Dessutom var det en tiger lös i området som jag samtidigt var tvungen att akta mig för. Vid flera tillfällen fick jag bokstavligen brottas med tigern. När jag sprang längst gatorna för att komma undan ropade jag hysteriskt på hjälp, men det var ingen som riktigt tycktes reagera på det.

Jag har alltid fascinerats av drömmar och dess betydelse och har därför två böcker här hemma där man får hjälp att tyda olika händelser och symboler. Jag slår upp min dröm och finner följande:

"Att bli jagad i våra drömmar är väldigt vanligt och rör ofta ett undanslippande av ansvar eller en känsla av skräck eller misslyckande som vi bär på. Att bli jagad av ett djur indikerar vanligtvis att vi inte har kommit till rätta med vår egen passion. Om vi i vår dröm blir mördade tyder det på kraftig obalans i livet."  


Eftersom att allt utspelade sig i området kring min gamla arbetsplats antar jag att jag fortfarande har en del obearbetat därifrån. Och det vet jag att jag har. Jag saknar kvinnan jag jobbade med och känner mig lite som en svikare emot henne. Samtidigt har jag så mycket ilska inom mig emot personer där. Det känns som att det är dags att släppa och gå vidare. Det har alltid varit ett problem för mig.. jag ältar ofta saker i en evighet.
Och obalans i livet, det vet vi ju alla att jag har.

Alla människor borde lyssna mer på sina drömmar. Det är vårt inre som talar och när vi sover kan vi inte annat än lyssna på så mycket som vi skjuter ifrån oss i vaket tillstånd. Jag älskar drömmar och kommer näst intill alltid ihåg vad jag drömt. Läste någonstans att man kan bestämma sig på kvällen för att komma ihåg sin dröm och då är det lättare att man gör det... allt handlar som sagt om att lyssna.

Brukar du drömma mycket?

2 kommentarer:

  1. Usch för sådana drömmar.
    Det värsta är att de är så verkliga.
    Jag har liknande och det är verkligen fruktansvärt..
    Sen drömmer jag nästan varje natt om mitt ex, vilket tyder på att jag fortfarande verkligen inte kommit över honom.

    Cool med en "drömtydarbok"!
    Kanske också ska köpa en sådan!
    Vad heter de dur har?

    Kraaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina böcker heter:

      Tolka dina drömmar - Pamela Ball
      Drömlexikon - Tony Crisp

      Jag skulle säga att den översta absolut är bäst :-)

      Radera