Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 6 maj 2012

vecka 7 (6+5)

Idag har jag bara mått illa och varit yrslig hela dagen. Mitt blodtryck ligger lågt och gör att jag är svimfärdig hela tiden. Försöker tänka "det är bara under en period" och jag är glad att jag inte har ångest... men symtomen skrämmer mig så förbannat mycket! Och helt plötsligt kan jag inte få bort dom med tankens makt... nu är det ju faktiskt på riktigt något fysiskt.

Imorgon har jag tid hos barnmorskan på eftermiddagen, ett första möte där vi mest ska sitta och prata som jag förstått det. Men hon ska ändå få ta mitt blodtryck och ge mig lite tips på vad jag kan göra åt det. Tror inte man kan göra så mycket åt lågt blodtryck dock.. det är ju inget som är farligt... hon kommer förmodligen säga "bättre lågt än högt".

Nu är jag vaken på övertid känner jag, ska inte skippa mina middagslurar har jag märkt.. då mår jag mycket sämre på kvällen.

Natti natti

1 kommentar:

  1. Hittade bara hit via nått om ångest...Grattis till bebis!! Kanske finns det något som hjälper mot lågt blodtryck, man råkar inte få det av lite järn eller så?

    SvaraRadera