Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 2 maj 2012

Det här med illamåendet...

När arbetsdagen led mot sitt slut kände jag mig helt svimfärdig.. det har varit en varm dag och jag hade druckit alldeles för lite. Cyklade hem, öste i mig en massa vätska och lite mat för att sen däcka i sängen. Tröttheten har inga gränser. När jag vaknade hade jag en välförtjänt huvudvärk som ännu än gång påminde mig om att jag måste lära mig att dricka under dagarna. Imorgon blir det vattenflaska!

Är egentligen ledig imorgon, men i ett svagt ögonblick har jag lovat att jobba extra. Just nu undrar jag hur jag tänkte, men det är ju skönt sen när det är gjort. Fredag, lördag och söndag blir min tid för återhämtning!

Nu funderar jag på om jag ska orka ta mig upp ur sängen något mer idag eller om jag kommer bli liggande här. Illamåendet blir värre för varje kväll som går nu... igår trodde jag att jag skulle bli tvungen att gå upp för att spy. Känner att det inom kort kommer att stå en hink bredvid sängen.

Det här med illamåendet är väldigt svårt för mig att hantera. Jag brukar, peppar peppar, inte drabbas av magsjuka så allt illamående jag känt de senaste åren har signalerat ÅNGEST! Och nu ska jag gå och må illa mest hela tiden och försöka få min hjärna att förstå att det inte alls har med ångest att göra. Ibland glömmer jag bort mig själv och tänker "å nej nu kommer ångesten"... snart inser jag ju att det beror på bullen i ugnen och inget annat. Men det är ett litet dilemma jag får jobba med.

Har ju 1000 saker jag skulle vilja orka ta tag i här hemma, men det finns bara ingen energi... Speciellt inte de dagar jag jobbat, då är energimätaren på botten. Jag är lyckligt lottad som har världens bästa sambo som lagar all mat och tar väl hand om mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar