Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 1 maj 2012

Valborgsmässoafton

Igår var det Valborg, ingen högtid vi brukar fira direkt... Den är mer till för barnfamiljer (vi snart!!!) och tonåringar som ska få sin första fylla. Vi hade några vänner över för lite fotboll, skitsnack och öl. Ingen öl för min del såklart, så det tog ju inte många minuter innan dom hade listat ut varför :-)

Kom inte i säng förrän klockan var 1 och då var jag så trött att jag inte vet om jag svimmade eller somnade. Fort gick det i alla fall! Ibland tror jag att det är ett sömnpiller som gror där inne och inte en bebis. Men det ska ju bli bättre så småning om!

Idag är jag i alla fall ledig och planerar att göra precis vad som faller mig in hela dagen. Förmodligen blir det mest vila på schemat. Imorgon är en ny arbetsdag och då behöver jag verkligen ha alla mina krafter samlade, att vara vaken i tio timmar i streck är inte det lättaste just nu.

Nu är vårt lilla frö ca 1 cm långt och under den här veckan kommer den att växa 1 mm om dagen. Varje MINUT bildas dessutom 100 000 nervceller (!!!), kanske inte är så konstigt att det tar lite energi? Igår kväll kunde jag för första gången känna mig lite svullen på magen, då njöt jag! Åh vad jag längtar efter magen!! Men nu ska jag njuta av att ha gått in i vecka 7 så länge :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar