Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

fredag 11 maj 2012

Puuuh!

Varje gång jag tror att illamåendet kommit till sin topp så blir jag överraskad. Man kunde faktiskt må ännu mer illa. På förmiddagarna är det okej, och då försöker jag få saker gjorda för att sedan vara totalt däckad på eftermiddagar och kväll. Lagom till sambon kommer hem från jobbet på eftermiddagarna brukar det vara dags att börja hulka.

Tack och lov så har jag förståelse från jobbet att jag inte klarar av det just nu. Mitt i allt har jag till och med blivit erbjuden att få en tjänst till sommaren. Och det känns ju helt fantastiskt i allt detta! Tänk vad skönt att ha någonstans att gå när mammaledigheten är över, istället för att behöva söka jobb. Ska på ett möte nästa vecka för att få mer information.

Nu ska jag skrubba rent köket, tycker att det luktar illa här inne! Ingenting som andra känner, men jag är så sjukt känslig för dofter just nu.. och då får det hellre lukta rengöringsmedel!

Jag är positiv varje morgon när jag vaknar, för då mår jag ju bra! Sen säckar jag ihop mer och mer under dagen och till kvällen vill jag helst bara gråta över allting. Men det är en period... en liten del av mitt liv som kommer att leda till något såååå fint. Det är så jag måste tänka!

Bad, isglass och små portioner mat är det som hjälper mig mest just nu. Håller mig till det och tar en dag i taget, en timme i taget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar