Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

lördag 5 maj 2012

Grill i regnet

Vi hinner inte mer än säga orden "nu tänder vi grillen" innan solen förvinner bakom mörka moln och regnet faller. Hoppas bara att dom försvinner lika snabbt som dom kom... Sambon ska ha fotbollskväll med sina grabbar och jag hade väl egentligen tänkt att ge mig iväg på egna äventyr, men det här illamåendet gör mig lite handlingsförlamad.

Istället tänker jag grilla med grabbarna för att sen titta på film och äta Ben & Jerrys cookie dough som min älskling var snäll att köpa hem till mig. Han köpte också Sea-band på apoteket (band man har runt handlederna , mot illamående) och jag hoppas att dom kan hjälpa mig lite framöver.

Igår började jag att tvivla på om illamåendet berodde på graviditeten eller om det faktiskt är ångest. Sambon tittade konstigt på mig och sa "det syns i dina ögon att du inte har ångest... dom är inte alls mörka". Och när han sa de orden kunde jag slappna av lite igen... men fy fan för illamående alltså!

1 kommentar:

  1. Hoppas banden hjälper dig. Mig hjälpte don då jag hade de mot ångestillamående

    SvaraRadera