Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

lördag 19 maj 2012

Upp och ner, ner och upp...

Jag hade två bra dagar i rad med väldigt lite illamående. Men sedan blev det värre igen. Igår natt stod jag och kräktes upp kvällens middag och det var första gången jag fick en riktig spya om man säger... brukar bara spy galla. Kan ju säga att jag inte kommer vilja äta tacos igen på ett tag....

Klarade av två timmar jobbmöte kanon här om dagen och nu på tisdag är det dags för möte hela förmiddagen igen. Jag har blivit erbjuden en tjänst i kommunen (fortfarande inom autism) så det är det som håller på att planeras. Känns väldigt skönt att jag kommer ha någonstans att komma tillbaka sen efter mammaledigheten.

På tisdag går jag också in i vecka 10. Det känns som att det börjar närma sig tryggheten vid vecka 12 och även ett bättre mående. Har många milstolpar att se fram emot under detta år!

Idag har vi varit och köpt ett köksbord och stolar som jag lämnat till pappa på om-målning, det kommer bli kanonfint sen när det är klart!!  Vitt och lantligt ska det bli, precis som resten av vårt kök.

Ikväll är jag ensam hemma då sambon har fotbollsfest med laget. Antar att jag kommer ligga och svära över honom ikväll när jag stått med huvudet över toaletten och hulkat, haha! Tur att jag har en hel låda med Piggelin i frysen som kan lindra det mesta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar