Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 31 juli 2012

Vecka 20

Idag går vi in i graviditetsvecka 20, innan denna vecka är slut har vi alltså tagit oss halvvägs! Häftigt att snart kunna räkna ner istället för upp! Har ännu inte känt några sparkar, men längtar ivrigt. Har de senaste dagarna känt mig krasslig med ont i kropp och hals... förhoppningsvis stannar det vid det - ingen lust att få feber och sånt skit.
När jag inte är helt frisk känner jag direkt av den där jobbiga oron i hela kroppen. Jag kan inte riktigt beskriva den mer än att den är obehaglig och att jag inte kan slappna av ordentligt. Spänner mig och får ont i nacke och huvud.

Idag ska jag och mamma göra ett besök på Babyproffsen för att köpa något litet till skrutten i magen. Jag har inte varit där ännu så jag tror nog att jag kan gå och mysa där inne ett bra tag. En snuttefilt ska jag se om jag kan hitta.


1 kommentar: