Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 23 juli 2012

Inlägget om Venlafaxine

Får fortfarande mycket respons på mitt inlägg om utsättning av Venlafaxine. Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta, så otroligt många som måste gå igenom det jag fick göra. Det är så hemskt att inte läkare kan få lite mer kött på benen när det gäller dessa saker.
När jag ser tillbaka på perioden för min utsättning så ser jag det bara som ett stort svart hål. Jag är väldigt tacksam över att jag aldrig drabbats av självmordstankar eller självskadebeteende, för då vet jag inte hur jag skulle ha klarat av den situationen.

Jag är glad att jag inte lyssnade på min läkare när jag mådde som sämst - då han ville att jag skulle höja upp medicinen igen för att senare minska ner i ett mer långsamt tempo. Vet inte om jag hade vågat att någonsin sänka ner den då. Jag tog mig igenom skiten istället och klarade det, tack och lov.

Det var inte så länge sedan, men mycket har hänt sedan dess.. Hade någon berättat för mig då att jag ett halvår senare skulle vara ångestfri och ha en liten bebis i magen så tror jag att jag hade skrattat människan rakt upp i ansiktet. Livet har minst sagt sina berg och dalar, men nu är jag lycklig över att ha passerat en lång sträcka med bara en massa dalar.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du kan se tillbaka på tiden som varit och känna att du nu är ångestfri trots att du inte är medicinen. Kram

    SvaraRadera