Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 16 juli 2012

Jobb igen

Nu är min sjukskrivning över och denna gång behöver jag inte förlänga den (tack!!). Var nere på arbetsförmedlingen idag så att de kunde påanmäla mig till A-kassan igen. Bara timmarna senare fick jag ett samtal från bemanningen som undrade om jag kunde börja jobba igen, perfekt timing! Så imorgon ska jag gå mitt första pass på typ 2 månader (eller har det gått ännu längre?!). Det blir ett väldigt lugnt pass då både brukare och personal har semester. Jag blir ensam på bygget, tillsammans med två brukare (som sköter det mesta själva). 

Känns skönt att få en lugn start med tanke på hur trött jag fortfarande är. Brukar sova 11-12 timmar per natt och sen ändå sova middag en timme eller två. Att ställa klockan innan kl 7 känns aningen tungt, men det är bara en dag först och främst. Kommer nog slockna rätt fort när jag kommer hem vid 16-tiden. Det är en enorm lättnad inuti mig att veta att jag nu kan tjäna lite extra pengar igen (A-kassan ger inte så mycket mer än det som precis går åt till mat och räkningar). Och framöver har vi ju en hel del utgifter för barnvagn, säng, skötbord och allt annat som ska ordnas. Dessutom vill vi ju göra 3D-ultraljudet i Stockholm, och bara det går på 2000 kr. 

Nu ska jag ta och förbereda för imorgon med matlåda, kläder och annat som gör att man får sova några minuter längre. 

Hoppas att jag känner mig pigg och på G imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar