Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 5 augusti 2012

Mycket att planera

Sambons semester är nu slut och imorgon ska han åka och jobba igen. Det har varit underbart att ha honom hemma i fyra veckor. Men nu ska vi tillbaka till vardagen igen i några månader innan bebis kommer. Idag har vi varit och köpt spjälsäng och vagn (begagnat) och ett klädskåp på Ikea till alla bebiskläder och sånt. Underbart mysigt!

Vi har nu bestämt oss för hur vi ska göra om här hemma. Vi har två vardagsrum i vår lägenhet, det ena har vi som TV-rum och i det andra har vi soffor och matsalsmöbler (används typ bara när vi har gäster). Så det ena rummet gör vi om till vårt sovrum så att bebis får ett eget rum i vårt nuvarande sovrum. Vi känner att vi vill ha ett riktigt barnrum så att inte hela lägenheten blir fylld av leksaker och sånt sen.

Ska ringa till vår hyresvärd om ett par veckor när dom inte har semester längre för att be om nya tapeter i kök och sovrum. Ringde redan förra året, men då bad han mig återkomma i år eftersom att det inte gått tillräckligt lång tid. Men det blir ju perfekt nu! Vi kommer dock att ta en neutral färg i barnrummet ifall vi kommer fram till att vår lösning inte kommer fungera bra... då vill man ju inte behöva tapetsera om igen!

Shit vad det börjar bli verkligt nu. Jag ska bli mamma - den tanken återkommer hela tiden just nu. Det är fortfarande lite skrämmande, men oj vad jag börjar längta efter vintern nu. Och jag är så sjukt glad över att världens finaste kille ska bli far till mitt barn. Det kunde inte bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar