Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 15 augusti 2012

Kontrollfreak

Känner mig lite bättre nu angående all oro. Men det är väl så det kommer att vara med alla hormoner i kroppen - upp och ner! Börjar känna av rörelser i magen allt tydligare nu, och det är verkligen en fantastisk känsla. Så himla coolt att ha en liten människa inuti sig. Längtar efter att det ska kännas utanpå magen också så även sambon får ta en liten del av det magiska.

131 dagar kvar till beräknad förlossning. Shit vad tiden går fort nu. Börjar redan bli lite nervös för själva förlossningen, tror att jag måste läsa lite om det.. Kontrollfreaket i mig vill ha så pass mycket koll som är möjligt, även om man aldrig kan förutspå hur det kommer bli.

Är det någon av mina läsare som har problem med ångest men har fått barn? Skriv gärna och berätta lite om hur det gick för er och hur ni tacklade själva graviditeten, förlossningen och tiden efter. Försvann ångesten eller blev den extra påtaglig någon gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar