Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 30 oktober 2012

lite depp

Nu var det länge sedan jag skrev... är i en liten svacka just för tillfället. Bebis blir tyngre och tyngre, vilket i och för sig är tur, men det resulterar i en hel del krämpor här och var. Halsbränna varje dag, svårare att röra mig, ihoptryckta lungor vilket gör det svårt att andas, och svårt att sova (vaknar kanske en gång i timmen av att jag ligger obehagligt eller har svårt att andas och snarkar).

Just nu är det lite extra tungt när det är sånt skitväder ute, plus att vi har målaren här vilket innebär att jag är typ inlåst i sovrummet som nu även agerar både kök, sovrum, barnrum och datarum. Saker överallt! Men allt kommer nog kännas lättare så snart det är färdigt och jag istället kan fokusera på att få i ordning.

Hoppade över föräldragruppen nu på morgonen, var så otroligt slut igår kväll så sambon tyckte att jag skulle låta bli att ställa klockan och sova om jag kunde. Och jag sov bättre i natt, skönt!

Hoppas sista tiden går fort nu, jag är trött på att vara gravid och vill ha min bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar