Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

fredag 26 augusti 2016

Psykoterapeut

Jag har, som jag skrev tidigare, försökt få tid hos någon kurator eller psykolog för samtalsstöd. Idag fick jag äntligen tag på en som skulle ringa mig på måndag. Det är privat, men via landstinget och hon är psykoterapeut. Hoppas på att kunna boka in några tider hos henne.

Det har dykt upp några jobb på arbetsförmedlingen som jag verkligen blivit intresserad av och sökt. Tror inte att jag är redo än på ett tag, men det skadar ju inte att söka.

Nu väntar helg med familjen och det ska bli skönt. Hoppas på mycket kvalitetstid!

1 kommentar: