Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

fredag 7 december 2012

Magsjuk i vecka 38

Jag hade inte räknat med att åka på magsjuka i graviditetsvecka 38, men tji fick jag! Jag som aldrig är magsjuk annars.. Det började med migrän i onsdags kväll, vid 22-tiden kom första spyan och sen var den natten igång.
Varje timme såg ut så här: Sova 30 minuter, Diarré-attack, 15 minuter efter det kräkas, somna. Så höll det på om och om igen under 9 timmar. Det var riktigt hemskt, speciellt nu när man redan är så osmidig och trött.

Blev successivt bättre och bättre under dagen igår och till kvällen fick jag i mig lite mat och dryck. Men jag förlorade sjukt mycket vätska, och det lilla som fanns kvar tog nog bebis... så jag kände mig som en torr disktrasa när kvällen kom.

Vid 22-tiden somnade jag och sen var jag helt väck i 12 timmar, inte ens ett toabesök på hela natten. Det var sjukt skönt att få sova och frukosten har aldrig smakat bättre än nu i morse. Är fortfarande väldigt kraftlös, så denna dag får handla om att få i mig så mycket vätska och mat som möjligt i kombination med vila.

Under timmarna med magsjuka var bebis helt galen i magen, han förstod väl inte alls vad som stod på stackarn. Och när man mår illa så är det INTE behagligt att ha någon som sparkar och har sig där inne kan jag lova. Jag blev dessutom orolig att förlossningen skulle starta mitt i alltihop eftersom att jag fick anstränga mig så mycket.. fick en hel del förvärkar och sammandragningar, men det lugnade sig tack och lov.

17 dagar kvar nu!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Nu har jag sträckläst din blogg och vill börja med att säga, WOW vilken inspirationskälla du är :) Jag själv har levt med lätt ångest och oro i ca 8 år men i augusti bröt det ut på riktigt! Nu jobbar jag med mig själv varje dag, och klättrar sakta upp för "stegen"
    Grattis till bebisen i magen, inte länge kvar nu :) Spännande!! Jag själv har en son på 2,5 år och det är helt fantastiskt att ha barn, dom är verkligen små inspirationskällor som man kan ta mycket lärdom av!!
    Jag läste ett inlägg som du skrivit och till min förvåning antog jag att vi bor i samma stad.. :) Jag är väldigt sugen på att testa meditation så om du vill och orkar får du gärna maila mig och berätta vart du går :)
    Hoppas magsjukan har släppt nu och att du mår bättre!

    SvaraRadera